ChargeWise logoChargeWise

FAQ / Pomoc

Co to jest ChargeWise? Po co kolejna aplikacja ze stacjami ładowania?

ChargeWise to wyszukiwarka stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce.

Nasza aplikacja pozwala na znalezienie wszystkich stacji – zarówno sieciowych tj. należących do dużych operatorów jak i niezależnych np. pojedynczych publicznie dostępnych stacji przy hotelach, biurowcach, w salonach dystrybutorów aut itp.

Po co kolejna wyszukiwarka stacji, skoro można trzymać się aplikacji ulubionych operatorów albo korzystać z innej znanej aplikacji konkurencyjnej? ;) Ponieważ korzystając z aplikacji operatorów nie wiesz o innych dostępnych stacjach, które być może będą na Twojej trasie - a konkurencyjna aplikacja nie podpowie Ci czy dana stacja na którą chciałbyś pojechać jest obecnie zajęta czy nie.

ChargeWise to jedyna aplikacja, która nie tylko pokaże wszystkie stacje w Polsce, ale dla dużej części z nich pozwoli też skontrolować jej aktualną dostępność, lub skonfigurować powiadomienie, gdy dana stacja się zwolni.

Czy mogę naładować auto z pomocą aplikacji ChargeWise?

Na chwilę obecną niestety NIE – żeby uruchomić daną stację nadal trzeba stosować się do wytycznych (w tym kart RFID lub aplikacji) danego operatora będącego właścicielem wybranej stacji.

W przyszłości planujemy integrację z wybranymi operatorami na zasadzie „roamingu” i sukcesywne uruchamianie możliwości ładowania poszczególnych stacji bezpośrednio w aplikacji ChargeWise.

Co oznaczają różne rodzaje (kolory) stacji na mapie?

W ChargeWise możesz znaleźć dwa rodzaje stacji:

  • stacje operatorów, dla których posiadamy dane dot. np. zajętości, oferowanych cen itp. – stacje te mają niebieską ikonkę i 1 lub 2 ikonki napięcia w zależności czy jest to stacja wolna (AC) czy szybka (DC)
  • stacje zgłoszone przez naszych użytkowników - mogą to być niezweryfikowane stacje publiczne (pomarańczowa ikonka) które dany użytkownik zgłosił w aplikacji, lub tzw. stacje domowe (żółta ikonka) tj. takie, gdzie dany użytkownik wyraża gotowość ew. użyczenia własnego domowego wallboxa itp.
Przykładowe rodzaje stacji w wynikach wyszukiwania na mapie oraz możliwość filtrowania po typie stacji w sekcji do filtrowania wyników

Czy mogę samemu zgłosić nową stację?

Tak, oczywiście – aby zgłosić nową stację musisz po prostu kliknąć na żółtą ikonkę plusa widoczną w prawym dolnym rogu ekranu mapy. Następnie zostaniesz poproszony o podanie wszystkich danych opisowych zgłaszanej stacji łącznie z rodzajami złączy i mocą ładowania.

Zgłoszone stacje trafiają następnie do moderacji i jeśli wszystkie podane dane są prawidłowe, stacja powinna pojawić się na mapie w przeciągu kilku godzin od zgłoszenia.

Przykładowe ekrany widoczne podczas procesu dodawania nowej stacji

Jak dodać stację do ulubionych?

Po wejściu na ekran stacji, w prawym górnym rogu pojawia się małe serduszko – które po zakliknięciu doda tę stację do Twojej listy ulubionych.

Jeśli regularnie korzystasz z kilku tych samych stacji, dodanie ich do ulubionych pozwoli Ci na szybką kontrolę ich zajętości w danej chwili wprost z listy ulubionych stacji.

Sekcja ulubionych stacji pozwala na szybką kontrolę ich zajętości

Skąd ChargeWise wie czy dana stacja jest obecnie zajęta czy nie?

Dla wszystkich stacji publicznych (oznaczonych niebieską ikonką) posiadamy integrację z rejestrem EIPA – a w przyszłości planujemy też rozwinąć źródła danych o integrację z wybranymi operatorami na zasadzie „roamingu”.

Dzięki tym integracjom, jesteśmy w stanie na bieżąco powiedzieć czy dana stacja jest w tej chwili dostępna, jakie obowiązują na niej stawki dla poszczególnych mocy ładowania i złączy – jak i np. powiadomić Cię, gdy obserwowana przez Ciebie stacja zostanie zajęta lub się zwolni.

Jak dodać powiadomienie o zajętości stacji?

Jeśli chcesz otrzymać powiadomienie, gdy dana stacja się zwolni (lub zostanie zajęta) wejdź na stronę wybranej stacji i kliknij na przycisk z ikonką dzwonka z plusikiem

UWAGA: pamiętaj, że będzie on widoczny tylko na stronie stacji publicznej, dla której posiadamy dostęp do danych operatora o jej dostępności.

Zostaniesz następnie poproszony o krótką konfigurację rodzaju powiadomienia: czy chcesz je otrzymać jednorazowo czy wielokrotnie i jakie konkretnie złącze Cię interesuje. Po ustawieniu powiadomienia możesz je też w każdej chwili zmienić lub skasować w sekcji „Notyfikacje” w dziale „Moje konto” (dostępnych w głównym menu na dole).

Dodawanie powiadomień do zajętości wybranej stacji

Pamiętaj też, że jeśli ustawisz jednorazowe powiadomienie to po jego wysłaniu, jako zrealizowane żądanie - dana notyfikacja sama zniknie z listy aktywnych powiadomień.

Na ile dokładne są prezentowane na stronie stacji historyczne sesje ładowania?

Na wybranych stacjach publicznych udostępniamy do wglądu listę ostatnich sesji ładowania na wybranej stacji. Sesje te mają na celu pokazanie czy i kiedy dana stacja była w realnym użyciu przez innych kierowców i tym samym uwiarygodnić, czy stacja jest sprawna technicznie. Dane dot. historycznych sesji pochodzą od operatorów danej stacji.

Przykładowa lista historycznych sesji ładowania pokazuje kiedy i jakie złącza były ostatnio używane na wybranej stacji

Długość prezentowanych ostatnich sesji ładowania jest przybliżona (+/- 10 min) i może nie odpowiadać dokładnej długości ładowania jaka faktycznie miała miejsce – jednak sam fakt wystąpienia danej sesji na danym łączu jest w pełni potwierdzony i może być z powodzeniem podstawą do oceny czy dana stacja jest w pełni sprawna.

Jak działają check-iny i system ocen stacji?

ChargeWise umożliwia dwa sposoby oceny czy dana stacja jest sprawna i warto zaplanować skorzystanie z niej – pierwszy to informacje o historycznych sesjach ładowania przez innych kierowców, drugi zaś to możliwość przesłania check-in’a (opinii) o podjętej próbie naładowania auta na danej stacji.

Check-in pozwala na określenie czy próba ładowania zakończyła się sukcesem czy porażką, oraz dodanie opisu tekstowego i własnej oceny.

Ekran dodawania oceny stacji (check-in)

Jeśli dana stacja nie ma żadnych zgłoszonych check-in’ów to jej ocena (rating wyświetlany za pomocą gwiazdek w wynikach wyszukiwania) będzie bazował jedynie o dane z historycznych sesji ładowania. Jeśli jednak na danej stacji pojawi się jakiś check-in to rating będzie bazować na tych właśnie nadesłanych opiniach.

Dodałem(-am) check-in / zdjęcie stacji jednak mimo to nie pojawiło się ono w aplikacji – dlaczego?

Treść nadsyłanych opinii o stacjach jak i ich zdjęcia podlegają automatycznej moderacji – jeśli Twoje zgłoszenie nie jest widoczne w aplikacji po kilku minutach, wtedy najpewniej zostało przesłane do dodatkowego „ręcznego sprawdzenia” przez naszych moderatorów i jeśli nie będzie obraźliwe lub niecenzuralne zostanie opublikowane w przeciągu 24h.

Masz inne pytanie?

Jeśli nie znalazłeś(-aś) odpowiedzi na Twoje pytanie wyżej prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta:

Kliknij tutaj żeby wysłać nam wiadomość.